ABCC1103 Tugasan OUM – Semester Mei 2024 Pengenalan Kepada Komunikas

SOALAN TUGASAN

TUJUAN

Matlamat tugasan ini adalah untuk menilai keupayaan pelajar merumuskan penyelesaian holistik dalam menangani cabaran dan kebimbangan etika bagi proses komunikasi yang berkesan merentas pelbagai konteks. Ini memerlukan demonstrasi kefahaman mengenai faktor kritikal yang mempengaruhi dinamik komunikasi dan pengaruhnya terhadap interaksi yang berjaya.

KEPERLUAN

Dalam komunikasi, kegagalan sering berlaku apabila peranan tidak jelas atau mesej gagal mempertimbangkan keperluan khalayak yang pelbagai, yang membawa kepada kekeliruan dan ketidakcekapan. Cabaran etika timbul daripada perkongsian maklumat yang tidak telus dan manipulasi kandungan, yang boleh memesongkan proses membuat keputusan dan persepsi orang ramai. Cabaran keseluruhan utama ialah memastikan keterangkuman dan suara yang sama dalam tetapan kumpulan, pada masa yang sama melibatkan khalayak awam yang pelbagai secara berkesan dengan komunikasi yang jelas, seimbang dan kukuh dari segi etika.

Stuck in This Assignment? Deadlines Are Near?

Hire Assignment Helper Now!

Berdasarkan penyataan di atas:

) Huraikan senario hipotetikal tetapi munasabah dalam setiap tetapan komunikasi berikut. Setiap senario harus menggambarkan kegagalan komunikasi yang khusus dan isu etika serta mengaitkan perbincangan anda dengan contoh dan rujukan yang tepat:

Komunikasi Kumpulan; DAN
Komunikasi Awam.

2) . Bincangkan cabaran komunikasi yang unik untuk setiap tetapan komunikasi tersebut. Cabaran ini harus realistik dan mencerminkan isu biasa yang dihadapi dalam DUA persekitaran ini.

3). Berdasarkan setiap cabaran yang diterangkan, cadangkan strategi komunikasi yang jelas yang boleh menangani isu tersebut dengan berkesan. Perbincangan anda hendaklah termasuk rujukan khusus, tindakan, teknik komunikasi yang sesuai dan pertimbangan konteks komunikasi.

4). Setelah anda melengkapkan tugasan bahagian esei – tugas anda seterusnya adalah menyediakan video berdurasi 5-minit untuk menunjukkan/membentangkan jawapan anda untuk soalan 2 DAN 3 sahaja:

Untuk pembentangan ini, gunakan kreativiti anda sendiri untuk merangkumi poin-poin utama yang dibincangkan dalam tugasan anda. Gunakan alat bantuan/media/latar belakang/prop dan bahasa yang bersesuaian untuk menyampaikan pembentangan berdurasi 5-minit tersebut. Savevideo anda dalam format MPEG/MP4/dll. Dengan saiz maksimum 400MB. Kemudian, hantarkan video anda melalui sistem dalam talian.
Walau bagaimanapun, sila pastikan suara dan wajah anda boleh dikenalpasti dan dilihatsemasa pembentangan tersebut bagi tujuan penilaian (rujuk rubrik untuk persembahan video).

Esei anda perlu disertakan dengan contoh-contoh, imej, petikan dll. yang relevan untuk menyokong perbincangan anda.

Get Solved Your Assignment( variable) and Earn A+ Grade!

Hire Expert Now!

The post ABCC1103 Tugasan OUM – Semester Mei 2024 Pengenalan Kepada Komunikas appeared first on Malaysia Assignment Help.

GET HELP WITH YOUR HOMEWORK PAPERS @ 25% OFF

For faster services, inquiry about  new assignments submission or  follow ups on your assignments please text us/call us on +1 (251) 265-5102

Write My Paper Button

WeCreativez WhatsApp Support
We are here to answer your questions. Ask us anything!
👋 Hi, how can I help?
Scroll to Top